torsdag 7 augusti 2014

Kopplar av mera än kopplar upp

Trots att jag inte bloggat alls flitigt under sommaren, betyder det inte att bloggen är nerlagd. Tvärtom! Jag har slipat på en del projekt o idéer som ni kommer få ta del av.  Nu just är jag inne på min tredje och nästsista semestervecka. Och jag kan lugnt påstå att det varit bästa semestern hittills. Vi har hunnit med en vecka i Stockholm o på Öland. Helt underbart!

De första två dagarna vandrade vi runt i  Gamla Stan och StockholmCity. Kan verkligen rekommendera er att strosa upp o ner längs de smala gatorna i Gamla Stan  en  vardagskväll när där inte är fullproppat med folk. Jag åtminstone fick en helt ny sida av Stockholm. Man störs inte av massa turister utan kan känna lugnet och njuta av arkitektur, dofter och intryck på ett helt annat sätt.


Sen bar det av mot Ölandd. Platsen som jag alltid drömt om att få besöka., och som levde upp till mina förväntningar med råge. 
Öland - en plats där man får en känsla avatt tiden stått stilla. Där naturen kommer så nära att den nästa kryper in under huden på en.  Där doften av saltvatten och tång ständigt gör sig påmind.  Och där mystiken alltid är närvarande.

Ett drömresmål som sagt!  Och det bästa av allt är att jag fick dela denna underbara resa med mannen i mitt liv!









Med  andra ord har jag "kopplat av mer än jag kopplat upp" som den gode Ernst Kirchsteiger skulle uttrycka det :)

Så ut å njut av de heta sommardagarna å de underbara sensommarnätterna. Så hoppas jag ni kikar in snart igen så får ni se vårt semesterprojekt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar